?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry



Українська Душевна спільнота продовжує розвивати віровчення релігійної віри в найвищу цінність людини, започаткувавши серію богословських коментарів до текстів Священного писання. Першою ластівкою став богословський коментар до тексту Досконалого початку, випущений в журналі "Мораль" № 3 (10).

Досконалий початок – розповідь про створення всесвіту та людини у стилі поетичних абстракцій, характерному для розділу Одкровення Священного писання.

Теологія людини виділяє такі ключові теми тексту Досконалого початку: вчення про буття та межі (Дос. 1-20, 45-58); священна символіка чистого аркуша і кіл (Дос. 21-44).

У тексті Досконалого початку Бог повідомляє людям про спричиненість буття небуттям, ділиться досвідом буття у небутті, а також встановлює заборону протиставляти буття небуттю. Вперше у Священному писанні згадується про коло в центрі всесвіту, яке, за нашою релігійною традицією, зображує людину в центрі всесвіту – основний графічний символ віри в найвищу цінність людини. При цьому Бог дозволяє людям не позначати межу між собою та всесвітом, тобто, вважати себе всесвітом, цінуючи, перш за все, власний внутрішній світ – добру волю, добрі задуми, досконалі знання.

Змальована у тексті Досконалого початку схема людини, душі, Бога як трьох вкладених кіл допомагає
усвідомити важливу істину суб’єктивності священних цінностей. Сприйняття всесвіту як чистого аркуша, на якому людина малює буття своїми думками та діями, допомагає віруючим звільнитися від зла негативних емоцій відносно будь-чого сущого чи уявного, гідно й мудро володіти буттям як даністю, творити свою щасливу долю власними зусиллями.

У вірі в найвищу цінність людини точкою відліку у пізнанні Бога та наближенні людини до Бога вважається Священне писання, яке за традицією порівнюється з чистим аркушем і вважається досконалим початком буття. Віруючі, читаючи Священне писання, уявляють буття чистим аркушем, щоб розглядати буття як простір своєї творчості, а бачення Бога на цьому аркуші є наступним кроком у просуванні до божественної досконалості шляхом спілкування з Богом.

Чистий аркуш Досконалого початку символізує єдність істини, її безмежність у просторі та часі. Знайти істину людина може у будь-яку мить, у будь-якому місці, якщо прагне добра: для цього треба реалізувати добру волю, сприймаючи буття як чистий аркуш. Якщо розглядати обраний собі людиною шлях до істини як певну траекторію руху, тоді в кожній точці цієї траекторії напрямок руху визначає вектор доброї волі, який, в свою чергу, обумовлений душевністю людини, спрямованістю на буття добром і творення добра. Ніколи і ніде не пізно сприйняти буття як досконалий початок душевності, людяності, віри в себе і безпосереднього спілкування людини з Богом.

Чистота як відсутність меж, безмежність, нескінченність – це досконала єдність. Водночас єдність – це найпростіша початкова істина, зрозуміла кожній людині. Однина особистості, зібраність, прекрасна самотність, присвячена мріям та обмірковуванню досконалішого майбутнього для всесвіту, починаючи з себе, а також очищення свідомості від турбот про недосконалі матерії реальності є початком творення добра.

Ідеї Досконалого початку лежать в основі філософії креативного ідеалізму, релігійних обрядів віри в найвищу цінність людини та організації життя віруючих в найвищу цінність людини на засадах суверенітету особистості.
Error running style: S2TIMEOUT: Timeout: 4, URL: sheliazhenko.livejournal.com/281940.html at /home/lj/src/s2/S2.pm line 531.