?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Отримав листа від народного депутата України Катеринчука Миколи Дмитровича. Він пише:

Шановний пане Юрію !
Поділяючи стурбованість критичним станом державних закупівель в Україні, прагнучи привести систему державних закупівель України у відповідність з такими загальновизнаними міжнародними стандартами як Директиви ЄС щодо державних закупівель, Угода СОТ про державні закупівлі, Типовий Закон "Про державні закупівлі" Комісії ООН з права міжнародної торгівлі, на жаль, змушений констатувати, що норми внесених до Верховної Ради України проектів Законів про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", на моє переконання, жодним чином не наблизять Україну до стандартів СОТ та ЄС. Їх втілення призведе до поглиблення кризи, масштабного перевитрачання бюджетних ресурсів та масового невдоволення серед органів влади, бізнесу та громадян.
Ефективне управління державними закупівлями визнано СОТ та ЄС запорукою сталого функціонування всієї системи державних закупівель. Новації внесених законопроектів не сприяють його відновленню в Україні. Навпаки, вони продовжують хибну практику його руйнування, залишаючи центральні органи виконавчої влади без будь-яких вагомих важелів впливу.
Ключовим міжнародним стандартом є встановлення жорсткої відповідальності замовників, себто органів влади, за витрачання бюджетних грошей. Проте запропоновані законопроекти, декларуючи таку відповідальність, позбавляють замовників одного з найважливіших повноважень - розробки тендерної документації.
Цілком підтримую необхідність запровадження дієвого громадського контролю над закупівлями органів влади. Гарантії вільного та безкоштовного доступу до тендерної інформації для громадян, громадських організацій та ЗМІ, забезпечення їхнього права відвідувати засідання відповідних органів влади — такими є європейські стандарти щодо реалізації громадського контролю. Жодна з цих гарантій не була включена до зазначених законопроектів. Безпрецедентними правами в цій сфері наділяється лише недержавна організація з незрозумілим правовим статусом під назвою «Спілка громадських організацій Тендерна палата України».
Вже протягом декількох років згадані міжнародні організації рекомендують видалити Тендерну палату з системи державних закупівель. Проте, згідно з внесеними законопроектами, Тендерна палата зберігає та навіть розширює власні повноваження щодо регулювання державних закупівель, розгляду скарг підприємців, погодження корупційно небезпечних процедур закупівель тощо. Одночасно ця спілка громадських організацій не несе ніякої відповідальності, яка зазвичай покладається на органи державної влади (в тому числі, щодо відкритості та прозорості діяльності).
Нормативні документи Європейського Союзу та СОТ жорстко регулюють діяльність консультантів та експертів на ринку державних закупівель. В Україні все з точністю до «навпаки». Згідно з даними Служби безпеки України, Державної контрольно - ревізійної служби , Асоціації міст та громад України, мережа таких «консультантів», що сформувалася довкола Тендерної палати, щорічно вилучає з державного бюджету багатомільйонні суми на користь приватних осіб та кампаній. На превеликий жаль, запропоновані законопроекти лише зміцнюють законодавчі засади функціонування такої мережі. Більше того, їх прийняття покладе на підприємців нові абсолютно невиправдані витрати.
Нарешті, новації законопроектів жодним чином не сприятимуть викоріненню корупції в сфері державних закупівель. Навпаки, вони стимулюватимуть формування загальнонаціональних корупційних мереж.
В результаті зустрічі групи народних депутатів України з Президентом України, останнім був відкликаний проект Закону про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (щодо приведення системи державних закупівель України у відповідність до міжнародних стандартів) від 10 січня 2008 року, реєстраційний № 1011-15, а також була висловлена принципова позиція про ліквідацію Тендерної палати України.
З повагою,
народний депутат України
Катеринчук М.Д.

Comments

( 7 коментарів — Прокоментувати )
waqur
13 лютий 2008 10:34 (UTC)
Так пусть Катеринчук внесёт правильный вариант, соответствующий стандартам ВТО и ЕС. В чём проблема? У них же большинство, они же представляют власть. Им в конце срока и отвечать за итоги работы.

А действуют как оппозиция - то есть только голословно критикуют.
sheliazhenko
13 лютий 2008 10:37 (UTC)
Голословно?!
Если бы Вы поработали в тендерном комитете, вы бы не говорили так. На тендерную мафию всех ругательств мира мало.
waqur
13 лютий 2008 10:43 (UTC)
Кто принимает законы? Тендерный комитет?

Законы принимает парламент. Катеринчук входит в состав фракции, которая входит в состав парламентского большинства. Они имеют все возможности, достаточные для того, чтобы менять правила игры, чтобы сделать всё как в Европах. Больше того, президент на их стороне.

Так в чём проблема? В каком-то комитете, который на несколько уровней ниже парламента?
sheliazhenko
13 лютий 2008 10:45 (UTC)
Не будьте наивны. ТПУ платит миллионы за голосование по вопросам о госзакупках. Люди со своей позицией, такие как Катеринчук, остаются в меньшинстве.
waqur
13 лютий 2008 10:54 (UTC)
В любом случае за этот бардак отвечает правящая партия (коалиция правящих партий).

Не вижу, в чём заключается особая позиция Катеринчука? В пустой болтовне? Где законопроект? Я понимаю, если б он внёс и большинство не поддержало. Тогда можно было бы говорить о какой-то мафии (и подшить в приложении список мафиози - открытые итоги голосования с сайта Рады). А так - пока нет проекта закона - всё это болтовня на ровном месте. Пиар.

sheliazhenko
13 лютий 2008 11:25 (UTC)
Есть проект закона. Нет политической воли...
fonmax
13 лютий 2008 12:39 (UTC)
надо бы подкат и превью сверху. а так же побить на абзацы.
( 7 коментарів — Прокоментувати )